Regulamin z dnia 17.12.2024 zawierania drogą elektroniczną umów
o wykonywanie usługi Konsultacji/Laboratoryjnej Interpretacji Wyników Badań

§1

Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:

  1. Serwis/Portal – serwis internetowy dostępny pod adresem www.konsultacje.diagnostyka.pl, za pośrednictwem, którego Usługodawca świadczy usługę Konsultacji.
  2. Usługodawca/Diagnostyka – Diagnostyka Spółka Akcyjna z siedzibą: 31-864 Kraków, ul. Prof. Michała Życzkowskiego 16, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000918455, NIP: 6751265009, Regon: 356366975, BDO numer BDO: 000002130.
  3. Konsultacja– ambulatoryjne świadczenia zdrowotne, faktycznie realizowane przez personel medyczny zatrudniony w laboratorium medycznym, wykonywane na rzecz Klienta na odległość - bez bezpośredniego badania przedmiotowego, przy pomocy przekazu, który jest w całości nadawany, odbierany lub transmitowany za pomocą systemów teleinformatycznych lub systemów łączności (w formie czatu, wideokonsultacji lub konsultacji telefonicznej obsługiwanej za pośrednictwem Portalu lub telefonu).
  4. Usługa - oznacza Konsultację oraz Konsultację Dietetyczną.
  5. Dietetyk Kliniczny  –oznacza osobę posiadającą wyższe wykształcenie w zakresie dietetyki.
  6. Konsultacja Dietetyczna - omówienie wyników badań w zakresie dietetyki.
  7. Klient/Użytkownik – osoba fizyczna mająca pełną zdolność́ do czynności prawnych, która dokonała rejestracji i korzysta z Usług określonych niniejszym Regulaminem lub zamawia Usługi dla wskazanej przez siebie osoby trzeciej.
  8. Umowa – umowa o świadczenie Usług, zawierana pomiędzy Klientem a Usługodawcą z chwilą zapłaty wynagrodzenia za Usługę, do której znajdują zastosowanie postanowienia niniejszego Regulaminu.
  9. Konsultant – osoba faktycznie wykonująca Konsultację, w szczególności lekarze medycyny w rozumieniu ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty, diagności laboratoryjni w rozumieniu Ustawy z dnia 15 września 2022 r. o medycynie laboratoryjnej.
  10. Regulamin – oznacza niniejszy Regulamin, dostępny na stronie www.konsultacje.diagnostyka.pl.
  11. Dzień roboczy – dzień tygodnia, od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy w rozumieniu Ustawa z dnia 18 stycznia 1951r. o dniach wolnych od pracy (Dz.U, 1951 nr 4 poz. 28).
  12. Indywidualne Konto Klienta - indywidualne i autoryzowane konto Klienta chronione spersonalizowanym Loginem i Hasłem, umożliwiające dostęp do historii konsultacji: karty badania, którą wypełni lekarz podczas konsultacji, ewentualnych recept, skierowań (dokumentacji medycznej), dostęp do aktualnej konsultacji, statusu płatności za konsultację.
  13. TakesCare - TakesCare Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, z siedzibą w Krakowie, os. Słoneczne 8/43, 31-957 Kraków, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieście, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000648009, NIP: 6783163938 (dalej: TakesCare), dostawca rozwiązań informatycznych niezbędnych dla świadczenia Usług, na podstawie zapisów odrębnej umowy.
  14. Placówka Medyczna - prywatna lub publiczna jednostka świadcząca usługi medyczne na podstawie przepisów prawa.
  15. e- Sklep – serwis internetowy dostępny pod adresem www.diag.pl/sklep
  16. e-Pakiet Badań – grupy Badań Laboratoryjnych/Badania Laboratoryjne albo grupy Badań Laboratoryjnych/Badania Laboratoryjne wraz z Konsultacją w/w badań, wskazane w e-Sklepie
  17. Usługi VOIP - przekaz audio między Klientem a Konsultantem wykonywany za pośrednictwem Platformy poprzez łącze internetowe lub inne sieci wykorzystujące protokół IP. Protokół IP jest podstawowym protokołem, na którym opiera swoje działanie sieć Internet. Jego zadaniem jest transport danych od nadawcy do odbiorcy.

 

§2

  1. Niniejszy Regulamin został sporządzony w szczególności w oparciu o:
  1. Ustawę z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną;
  2. Ustawę z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny;
  3. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych);
  4. Ustawę z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych; i określ warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usługi Konsultacji, warunki świadczenia usługi Konsultacji, sposobu rejestracji oraz sposobu korzystania z Serwisu.
  1. Regulamin jest udostępniany nieodpłatnie na stronie internetowej konsultacje.diagnostyka.pl w sposób, który umożliwia pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
  2. Jeżeli odrębne przepisy prawa wymagają przesłania Regulaminu w innej formie, Diagnostyka przesyła Regulamin w wymaganej formie po uzyskaniu od Klienta niezbędnych danych.
  3. Akceptując Regulamin, Klient uwzględnia okoliczność, że Usługi świadczone są za pomocą środków komunikacji elektronicznej, a w przypadku podania numeru telefonu przez Klienta – wyraża również zgodę na komunikację telefoniczną, prowadzoną przez Diagnostyka - w celu realizacji Usługi.
  4. W przypadku gwałtownego lub istotnego pogorszenia się stanu zdrowia lub samopoczucia, Klient powinien niezwłocznie skontaktować się z numerem alarmowym 112 w celu wezwania pogotowia ratunkowego lub udać się do najbliższej Placówki Medycznej.
  5. Jeśli połączenie z Konsultantem/ Dietetykiem Klinicznym jest możliwe, jest utrudnione lub trwa zbyt długo, a stan zdrowia lub samopoczucie Klienta są nieodpowiednie lub ulegają pogorszeniu, Klient powinien niezwłocznie zasięgnąć pomocy lekarskiej w Placówce Medycznej.
  6. Kontakt bądź próba kontaktu z Konsultantem/ Dietetykiem Klinicznym nie mogą opóźniać lub zastąpić wykonania działań wskazanych w pkt 5 i 6.

§3

  1. Korzystanie z Portalu wymaga spełnienia następujących wymagań technicznych:
  1. Posiadanie urządzenia z dostępem do sieci Internet z systemem operacyjnym Microsoft Windows, MacOS, iOS lub Android i minimalną prędkością łącza 1 Mbps,
  2. zainstalowana aktualna wersja przeglądarki internetowej Chrome, Edge, Safari lub Firefox z włączoną obsługą aplikacji niezbędnych do poprawnego połączenia z systemem teleinformatycznym,
  3. uruchomienie obsługi JavaScript (najnowszy i włączony JavaScript),
  4. posiadanie aktywnego adresu e-mail,
  5. posiadanie telefonu komórkowego.
  1. W przypadku korzystania z Portalu na urządzeniach mobilnych, urządzenie powinno posiadać system Android, iOS zaktualizowany do najnowszej wersji.
  2. W przypadku korzystania z Portalu na urządzeniach mobilnych nie jest wymagana instalacja aplikacji, rozwiązanie pracuje w standardzie Progressive Web App na urządzeniach mobilnych.
  3. Połączenie z Portalem odbywa się z wykorzystaniem protokołu SSL.
  4. W celu zapewnienia bezpieczeństwa świadczenia Usług oraz przesyłu danych, Diagnostyka podejmuje środki, w szczególności techniczne, adekwatne do zagrożenia.

§4

  1. Diagnostyka świadczy Usługi drogą elektroniczną Klientom, zgodnie z Regulaminem, w Dni robocze od 8:00 do 20:00.
  2. Komunikacja Klienta z Konsultantem/ Dietetykiem Klinicznym w ramach Usługi może przebiegać, w zależności od wyboru Klienta, w formie:
  1. czatu – wymiany krótkich wiadomości tekstowych między Klientem a Konsultantem Dietetyki Klinicznym za pośrednictwem Portalu,
  2. telefonicznej – przekazu audio między Klientem a Konsultantem/ Dietetykiem Klinicznym  za pośrednictwem Platformy (usługi VOIP).
  3. wideo – przekazu audiowizualnego między Klientem a Konsultantem  / Dietetyki Klinicznym za pośrednictwem Portalu.
  1. W celu skorzystania z Usługi, Klient:
  1. powinien wejść do Serwisu i wybrać Konsultanta / Dietetyki Klinicznym
  2. Jeżeli Konsultant / Dietetyk Kliniczny udostępnił grafik świadczenia Usługi dla świadczonej Usługi wybrać termin, jeżeli nie udostępnił grafiku skontaktuje się z Klientem na czacie w terminie do 72 h od wniesienia uregulowania opłaty zgodnie z pkt f) poniżej, z zastrzeżeniem że powyższy czas jest liczony w Dni robocze, w godzinach świadczenia usług o których mowa w ust 1 powyżej.
  3. wykonać rejestrację Usługi poprzez wpisanie danych na stronie www Portalu w zakładce rejestracja Usługi poprzez formularz rejestracji: imię, nazwisko, adres e-mail, numer telefonu, pesel, dane adresowe.
  4. zaakceptować Regulamin,
  5. uregulować wynagrodzenie za Konsultację/ Konsultację Dietetyczną zgodnie z cennikiem przewidzianym w Portalu,
  6. zapłata ceny (w całości lub części) lub zmiana ceny Usługi jest możliwa poprzez wpisanie kodu przyznanego przez Usługodawcę, do którego jest przypisana określona wartość ustalona procentowo.
  7. Voucher z numerem kodu otrzymany po zakupie e-Pakietu Badań z konsultacją w e-Sklepie jest ważny bezterminowo. Okaziciel Vouchera ma prawo zrealizować konsultacje objęte Voucherem bezterminowo. Ze względów technicznych Voucher na badania ma ograniczony do 120 dni okres ważności. Po jego upływie, na wniosek nabywcy Vouchera skierowany na adres mailowy konsultacje@diag.pl, zostanie nadana nowa data ważności Vouchera.
  8. płatność za Konsultację/ Konsultacje Dietetyczną dokonuje się za pośrednictwem systemu PayU, zgodnie z postanowieniami regulaminu znajdującego się na stronie: www.payu.pl/pliki, uiszczenie ceny stanowi zawarcie umowy.
  1. Po dokonaniu rejestracji Usługi, Diagnostyka utworzy Klientowi Indywidualne Konto Klienta.
  2. Diagnostyka przed przystąpieniem do świadczenia Usługi na rzecz Klienta weryfikuje tożsamość Klienta poprzez zwrócenie się z prośbą o podanie imienia i nazwiska oraz adresu e-mail, numeru telefonu oraz numeru pesel.
  3. Po rejestracji Usługi i założeniu Indywidualnego Konta Klienta, Diagnostyka prześle do Klienta wiadomość SMS i e-mail ze spersonalizowanym linkiem do Portalu (nadawcą powiadomień jest Diagnostyka). Aby dokonać pierwszego logowania należy wpisać podane podczas rejestracji Usługi dane: adres e-mail lub pesel oraz numer telefonu, na który zostanie wysłany indywidualny kod SMS. Przy pierwszym logowaniu system poprosi o uzupełnienie danych osobowych: imię, nazwisko, ulica, pesel, kod pocztowy, miasto, kraj. Po ich wypełnieniu nastąpi przekierowanie na stronę profilu Klienta w celu wykonania Usługi.
  4. W przypadku braku możliwości wykonania Usługi z przyczyn technicznych Usługodawca zwróci koszt Konsultacji na konto, z którego została opłacona Konsultacja/ Konsultacja Dietetyczna.
  5. Założenie Indywidualnego Konta Klienta jest równoznaczne ze złożeniem przez Klienta oświadczenia, że Wskazany przez Klienta adres e-mail i pesel należy do Klienta, a jego podanie nie narusza praw osób trzecich.
  6. W razie wyboru przez Klienta Usługi za pośrednictwem wideo, kontakt Konsultanta/Dietetyka Klinicznego z Klientem nastąpi za pośrednictwem Indywidualnego Konta Klienta na Portalu. W tym celu Klient jest zobowiązany zalogować się do Indywidualnego Konta Klienta w terminie wybranym przez Klienta i potwierdzonym przez Diagnostykę wiadomością SMS oraz e-mail przesłanej do Klienta.
  7. W razie wyboru przez Klienta Usługi za pośrednictwem kontaktu telefonicznego, Konsultant /Dietetyk Kliniczny skontaktuje się telefonicznie z Klientem w terminie potwierdzonym przez Diagnostyka w wiadomości SMS oraz e- mail przesłanej do Klienta.
  8. W razie wyboru przez Klienta Usługi za pośrednictwem czatu Konsultant/Dietetyk Kliniczny  skontaktuje się z Klientem za pośrednictwem wiadomości na czacie dostępnym na Indywidualnym Koncie Klienta na Portalu w terminie do 72 h od momentu wniesienia opłaty zgodnie z § 4 ust 3 lit e) za Usługę, z zastrzeżeniem, że powyższy czas jest liczony w Dni robocze. Informacja o nowej wiadomości na czacie zostanie równolegle przesłana do Klienta w wiadomości SMS oraz e-mail. Usługa czatu jest dostępna przez 10 dni od momentu rozpoczęcia Konsultacji z Konsultantem.
  9. Kontakt Konsultanta/ Dietetyka Klinicznego z Użytkownikiem będzie następował od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00-20.00.
  10. Po zakończeniu Usługi Klient otrzymuje powiadomienie drogą mailową oraz SMS.
  11. Kolejny raz Klient może skorzystać z Usługi w następujący sposób: Zalogować się poprzez adres e-mail lub nr PESEL oraz nr telefonu, na który zostanie wysłany indywidualny kod SMS, który należy wpisać na stronie konsultacje.diagnostyka.pl/Account/Login. Po przekierowaniu na stronę profilu Klienta, postępuje on jak w pkt 3 niniejszego paragrafu.
  12. Diagnostyka zapewnia Klientom dostęp do Portalu 24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu. Diagnostyka zastrzega sobie prawo do czasowego ograniczenia dostępności Portalu, gdy jest to niezbędne do przeprowadzenia niezbędnych prac konserwacyjnych i serwisowych. O wszystkich przypadkach ograniczenia dostępności Portalu Klienci będą informowani z odpowiednim wyprzedzeniem poprzez Portal.
  13. Diagnostyka nie ponosi odpowiedzialności za problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Użytkownik, które uniemożliwiają korzystanie z Serwisu, jak również za ewentualne skutki wadliwego działania lub niezgodnego z prawem wykorzystania łączy telekomunikacyjnych znajdujących się poza dyspozycją Diagnostyki i szkody przez nie wywołane.
  14. Diagnostyka, po zalogowaniu się do Indywidualnego Konta Klienta, udostępnia Klientowi na Portalu informacje związane z wykonaniem Usługi, tj: co najmniej: historię udzielonych konsultacji, zalecenia pokonsultacyjne, dokumenty udostępnione przez Klienta.
  15. Diagnostyka zapewni Klientowi możliwość przesyłania dokumentów medycznych oraz wydruku zapisanych w Indywidualnym Koncie Klienta dokumentów i danych medycznych.
  16. Klient zobowiązuje się nie ujawniać osobom trzecim danych dostępowych do Indywidualnego Konta Klienta. Klient zobowiązuje się niezwłocznie poinformować Diagnostykę za pośrednictwem adresu e-mail: konsultacje@diagnostyka.pl o wszelkiego rodzaju naruszeniach bezpieczeństwa lub wypadku skorzystania z Indywidualnego Konta Klienta przez osoby nieuprawnione.
  17. Jednostkowa Usługa w formie czatu lub konsultacji telefonicznej trwa od momentu rozpoczęcia Usługi zgodnie z umówionym poprzez Portal terminem i czasem Usługi z zastrzeżeniem, że Konsultant/ Dietetyk Kliniczny ma możliwość zakończenia Konsultacji/Konsultacji Dietetycznej przed upływem wskazanego okresu oraz przedłużenia czasu świadczenia Usługi o kolejne 15 min.
  18. Konsultant/Dietetyk Kliniczny w razie potrzeby może zarekomendować Klientowi skorzystanie z wizyty lekarskiej w stacjonarnej Placówce Medycznej.
  19. Konsultacja/Konsultacja Dietetyczna  może być poprzedzona przeprowadzeniem ankiety dotyczącej m.in. ogólnego stanu zdrowia Klienta, dotychczasowego leczenia, przyjmowanych leków czy predyspozycji genetycznych. Klient może przekazać Konsultantowi/ Dietetykowi Klinicznemu wszelkie informacje i okoliczności, które mogą mieć znaczenie dla świadczenia Usługi, w tym kopie dokumentacji medycznej i wyników badań, które mogą być przydatne.
  20. Klient ponosi wyłączną odpowiedzialność za niezgodne z prawdą lub zatajone informacje, o których mowa w ustępie poprzedzającym, jeżeli miały lub mogły mieć wpływ na wykonanie Usługi.
  21. Przesyłanie treści niezgodnych z prawem, sprzecznych z dobrymi obyczajami lub naruszających prawa Diagnostyki lub innych oraz które mogłyby powodować lub zachęcać do zachowania uznawanego za działanie niezgodne z prawem, naruszającego prawa osób trzecich, w szczególności prawa autorskie lub dobra osobiste, jest zabronione.

§5

  1. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
  1. problemy techniczne bądź ograniczenia techniczne występujące na sprzęcie komputerowym, z którego korzysta Użytkownik, które uniemożliwiają Użytkownikowi korzystanie z Serwisu, jak również za ewentualne skutki wadliwego działania lub niezgodnego z prawem wykorzystania łączy telekomunikacyjnych znajdujących się poza dyspozycją Usługodawcy i szkody przez nie wywołane;
  2. problemy w funkcjonowaniu Serwisu, jeżeli nastąpiły one wskutek zdarzeń, takich jak m.in. wadliwe działanie sieci Internet, zakłócenia w działaniu sieci energetycznej, wady transmisji danych, działanie siły wyższej, decyzje organów władzy publicznej, opóźnienia wynikające z awarii systemów komputerowych, systemów zasilania i łączy telekomunikacyjnych, których Usługodawca przy zachowaniu należytej staranności nie był w stanie przewidzieć, lub którym nie mógł zapobiec; chyba że problemy w funkcjonowaniu usługi wystąpiły w wyniku działania lub zaniechania osób, za pośrednictwem lub przy pomocy których Usługodawca wykonuje swoje zobowiązania wobec Użytkowników;
  3. następstwa korzystania z Serwisu przez Użytkownika niezgodnie z postanowieniami niniejszego Regulaminu lub przepisami prawa;
  1. Użytkownik zobowiązuje się korzystać z Serwisu w sposób zgodny z niniejszym Regulaminem, przepisami prawa i dobrymi obyczajami.
  2. Użytkownik zobowiązuje się do niepodejmowania działań prowadzących do zachwiania stabilności systemów informatycznych Usługodawcy. 
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo do czasowego zaprzestania świadczenia usług ze względu na naprawę lub konserwację urządzeń niezbędnych do obsługi Serwisu, bądź też jego modyfikacji.
  4. Użytkownik zobowiązany jest do podania, zgodnie z prawdą, wszystkich danych niezbędnych do świadczenia usług.
  5. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:
  1. nienależyte wykonanie zobowiązania, gdy wynika ono z podania przez Użytkownika nieprawdziwych informacji;
  2. szkody wynikłe z niewykonania usługi, gdy wynikają one z przyczyn niezależnych od Usługodawcy (w tym również niezależnych od Konsultanta, którym Usługodawca posługuje się przy świadczeniu usług), z wyjątkiem przypadków przewidzianych w przepisach odrębnych.

§6

  1. Wszystkie ceny za oferowane Konsultacje/Konsultacje Dietetyczne są cenami brutto i obejmują wszelkie koszty związane z zawarciem i wykonaniem wskazanych umów wyłącznie za pośrednictwem Serwisu.
  2. Usługodawca zastrzega możliwość prowadzenia w Serwisie akcji służących profilaktyce, zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia na podstawie odrębnych Regulaminów.
  3. Użytkownik ma możliwość otrzymać, zgodnie z obowiązującymi przepisami:
  1. fakturę zaliczkową na wartość uiszczonej ceny, zgłaszając chęć otrzymania faktury oraz podając dane nabywcy (imię nazwisko, adres), na którego ma być wystawiona faktura zaliczkowa na adres: konsultacje@diagnostyka.pl. Faktura zaliczkowa może być wystawiona w ograniczonym czasie, tj. nie później niż do 16 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wpłacono zaliczkę.
  2. fakturę, za wykonywane Konsultacje/ Konsultacje Dietetyczne zgłaszając chęć otrzymania faktury za pośrednictwem adresu e-mail konsultacje@diagnostyka.pl.

§7

  1. Klientowi przysługuje prawo zgłaszania zapytań, uwag i reklamacji w związku ze świadczeniem Usługi za pośrednictwem e-mail: konsultacje@diagnostyka.pl
  2. Treść reklamacji powinna zawierać, co najmniej:
    1. dane pozwalające na identyfikację Klienta: imię i nazwisko, adres e-mail użyty do założenia indywidualnego Konta Klienta lub adres korespondencyjny, na który ma być wysłana odpowiedź,
    2. określenie przedmiotu reklamacji,
    3. wskazanie daty zaistnienia zdarzenia świadczącego o nienależytym wykonaniu Usługi.
  3. Rozpatrzenie zapytań, uwag i reklamacji, dotyczących działania Portalu i związanych z nimi kwestii technicznych następuje w najszybszym możliwym terminie, nie później jednak niż w terminie 30 Dni roboczych.
  4. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana pocztą elektroniczną lub na wniosek Klienta na adres korespondencyjny.

§8

  1. Diagnostyka, informuje o wykorzystywaniu w Serwisie plików cookies i innych podobnych technologii internetowych (takich jak Web Storage).
  2. Za pomocą plików cookies oraz innych technologii internetowych zbierane są jedynie anonimowe dane statystyczne o użytkownikach. Informacje uzyskiwane dzięki wskazanym technologiom nie są przypisywane do konkretnej osoby i nie pozwalają jej zidentyfikować.
  3. Umieszczanie i wykorzystywanie plików cookies oraz innych technologii internetowych nie jest szkodliwe dla urządzenia użytkownika (tj. komputera, telefonu lub tabletu), nie powoduje żadnych zmian zarówno konfiguracji urządzenia, jak i w zainstalowanym oprogramowaniu i aplikacjach.
  4. Celem wykorzystywania przez Diagnostykę powyżej wymienionych technologii jest:
    1. dostosowanie zawartości stron internetowych Serwisu do preferencji użytkownika oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych; w szczególności pliki te pozwalają rozpoznać urządzenie użytkownika i odpowiednio wyświetlić stronę internetową, dostosowaną do jego indywidualnych potrzeb;
    2. utrzymanie sesji użytkownika (po zalogowaniu do Indywidualnego Konta Klienta), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie ponownie wpisywać loginu i hasła;
    3. tworzenie analiz, raportów i statystyk dotyczących sposobu korzystania z Serwisu przez jej użytkowników, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości.
  5. W czasie korzystania z Serwisu na urządzeniu użytkownika umieszczane są małe pliki tekstowe. Standardowo w tych plikach znajdują się następujące informacje:
    1. nazwa strony internetowej, z której plik cookie został wysłany;
    2. wygenerowany unikatowy numer;
    3. czas przechowywania pliku.
  6. W ramach Serwisu stosowane są następujące rodzaje plików cookies:
    1. „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej);
    2. „stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez użytkownika.
    3. „niezbędne” pliki cookies, umożliwiające korzystanie z dostępnych funkcjonalności i usług np. pliki wykorzystywane do usług wymagających uwierzytelniania w ramach Serwisu;
    4. pliki cookies służące do zapewnienia bezpieczeństwa, np. wykorzystywane do wykrywania nadużyć w zakresie uwierzytelniania;
    5. „wydajnościowe” pliki cookies, umożliwiające zbieranie informacji o sposobie korzystania ze stron internetowych Serwisu;
    6. „funkcjonalne” pliki cookies, umożliwiające „zapamiętanie” wybranych przez użytkownika ustawień i personalizację interfejsu użytkownika, np. w zakresie wybranego języka lub regionu, z którego pochodzi użytkownik, rozmiaru czcionki, wyglądu strony internetowej itp.
  7. Pliki firm zewnętrznych (np. usługodawców i podmiotów współpracujących z Administratorem) umieszczane są na urządzeniu użytkownika w szczególności:
    1. do badania aktywności anonimowych użytkowników i na tej podstawie generowania statystyk, które pomagają w poznaniu sposobów korzystania z Serwisu;
    2. w celu umożliwienia korzystania z umieszczonych w Serwisie usług i technologii podmiotów zewnętrznych (np. Google Maps);
    3. w celu realizacji własnych celów marketingowych.
  8. Diagnostyka korzysta również z możliwości przeglądarek internetowych, które w swojej pamięci mogą przechowywać informacje, w tym z poniższych technologii umożliwiających przechowywanie danych:
    1. IndexedDB - dane przechowywane w postaci obiektów, do których dostęp jest ograniczony wyłącznie dla odpowiednich źródeł danych - domen lub subdomen, z których zostały zapisane;
    2. Session Storage - magazyn danych będący odpowiednikiem cookies, ale o znacznie większej pojemności danych. Dane zgromadzone w magazynie Session Storage są usuwane po zamknięciu okna przeglądarki.
    3. Local Storage - magazyn danych, do którego zapisywane są informacje, które są przechowywane w sposób trwały w przeglądarce internetowej użytkownika do czasu ich usunięcia.
  9. Diagnostyka informuje, że pliki cookies mogą być także zamieszczane i wykorzystywane przez podmioty zewnętrzne. W Serwisie znajdują się osadzone przyciski, narzędzia lub treści kierujące do usług i stron internetowych partnerów Administratora (np. TakesCare Sp. z o.o.), usługodawców (np. Google LLC) i innych współpracujących z Administratorem podmiotów. Korzystanie z tych aplikacji może powodować przesyłanie za pomocą plików cookies i podobnych technologii informacji do wymienionych podmiotów zewnętrznych.
  10. Klient może w dowolnym momencie w swojej przeglądarce internetowej zmienić ustawienia plików cookies lub wyłączyć ich obsługę. Zmiana ustawień plików cookies może wpłynąć na pogorszenie jakości korzystania z usług lub uniemożliwić korzystanie z niektórych usług i funkcjonalności Serwisu (np. w sytuacji wyłączenia obsługi plików cookies niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania serwisu internetowego, zapisania ustawień dotyczących preferencji użytkownika lub zapisania danych logowania do Indywidualnego Konta Klienta).
  11. Jeżeli Klient nie dokona zmiany domyślnych ustawień przeglądarki w zakresie dotyczącym plików zbierających dane, pliki te zostaną umieszczone na urządzeniu końcowym i będą wykorzystywane zgodnie z zasadami określonymi przez dostawcę przeglądarki internetowej.
  12. Informacje na temat zarządzania plikami cookies w poszczególnych przeglądarkach internetowych – w tym w szczególności instrukcje zablokowania odbierania plików cookies – można znaleźć na stronach dedykowanych poszczególnym przeglądarkom:
    1. Chrome: https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl;
    2. Firefox: https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka;
    3. Internet Explorer: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/17442/windows-internet-explorer-delete-manage-cookies;
    4. Microsoft Edge: https://support.microsoft.com/pl-pl/help/4468242/microsoft-edge-browsing-data-and-privacy-microsoft-privacy;
    5. Opera: https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies;
    6. Safari: https://support.apple.com/pl-pl/HT201265.
    7. Klient, którzy po zapoznaniu się z dostępnymi informacjami nie chcą, aby pliki cookies oraz inne technologie pozostały zachowane w przeglądarce internetowej urządzenia, powinni usunąć je ze swojej przeglądarki po zakończeniu wizyty w serwisie konsultacje.diagnostyka.pl.

§9

  1. Administratorem danych osobowych pozyskiwanych i przetwarzanych w związku z realizacją Usług konsultacji online (dalej: Usługi Telekonsultacji) dostępnych w ramach platformy internetowej funkcjonującej pod adresem www.konsultacje.diagnostyka.pl  (dalej: Serwis) jest Diagnostyka S. A. z siedzibą w Krakowie, ul. Prof. M. Życzkowskiego 16, 31-864, wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa – Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000918455, NIP: 675-12-65-009, REGON: 356366975 (dalej: Administrator).
  2. Administrator danych jest odpowiedzialny za bezpieczeństwo przekazanych danych osobowych oraz przetwarzanie ich zgodnie z przepisami prawa.
  3. Administrator wyznaczył Inspektora Ochrony Danych (dalej: IOD), z którym można skontaktować się w sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych oraz z wykonywaniem praw przysługujących Państwu zgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego na stronie www.diag.pl/pacjent/kontakt/daneosobowe.
  4. Administrator informuje, że właścicielem platformy internetowej TAKES-CARE.COM działającej w domenie takes-care.com jest TakesCare Sp. z o.o. z siedzibą w Krakowie, os. Słoneczne 8/43, 31-957 Kraków, wpisana do rejestru przedsiębiorców przez Sąd Rejonowy dla Krakowa-Śródmieścia w Krakowie, XI Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000648009, NIP 678-31-63-938, REGON 365933460 (dalej: TakesCare).
  5. W celu umożliwienia użytkownikom Serwisu korzystania z Usług Telekonsultacji dostępnych w ramach platformy konsultacje.diagnostyka.pl oraz właściwej realizacji tych usług, Administrator powierzył TakesCare przetwarzanie danych osobowych klientów Diagnostyka. Zakres i zasady powierzenia zostały szczegółowo określone w stosownej umowie.
  6. Dane Klientów są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej: RODO) oraz innymi aktualnie obowiązującymi przepisami prawa o ochronie danych osobowych.
  7. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak niezbędne do realizacji celu polegającego na realizacji Usługi Telekonsultacji.
  8. Dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit b RODO w związku z zawarciem i realizacją umowy na wykonanie Usługi Telekonsultacji zgodnie z przyjętym Regulaminem.
  9. W zakresie dotyczącym przetwarzania danych osobowych w związku z udzieleniem świadczenia medycznego a także w zakresie obowiązku przechowywania dokumentacji medycznej, Państwa dane osobowe o stanie zdrowia przetwarzane są na podstawie art. 9 ust. 2 lit h RODO.
  10. W zakresie dotyczącym dochodzenia roszczeń dane osobowe przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO jako prawnie uzasadniony interes Administratora.
  11. Dane osobowe będą przechowywane przez okres 20 lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym Klient skorzystał z Usługi Telekonsultacji, co wynika z przepisów dotyczących przechowywania dokumentacji medycznej na podstawie ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  12. W związku z przetwarzaniem przez Administratora danych osobowych, Klient prawo do dostępu do swoich danych, ich poprawiania a także prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych, ich usunięcia oraz złożenia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych zgodnie z obowiązującymi przepisami o ochronie danych osobowych.
  13. Dostęp do danych Klienta mogą uzyskiwać osoby upoważnione oraz organy i podmioty uprawnione do dostępu do danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
  14. Odbiorcami danych osobowych Klienta mogą być inne podmioty lecznicze, w przypadku kiedy dane te będą niezbędne w celu zapewnienia kontynuacji leczenia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 6 listopada 2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
  15. Jeśli dane osobowe Klienta będą przetwarzane niezgodnie z przepisami o ochronie danych osobowych macie Państwo prawo złożenia skargi do organu nadzorczego ochrony danych osobowych.
  16. Dane Klientów poruszających się po Serwisie mogą podlegać profilowaniu dla celów marketingowych pod warunkiem wyrażenia zgody przez Klienta:
  1. (zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO) na przetwarzanie danych osobowych wskazanych w formularzu oraz profilowanie,
  2. na otrzymywanie od Usługodawcy drogą elektroniczną zindywidualizowanych informacji dot. akcji profilaktycznych w zakresie ochrony zdrowia i informacji z tym związanych. Zgoda użytkownika na profilowanie danych osobowych jest dobrowolna – Użytkownik może ją zaznaczyć przy zakładaniu konta w e-Sklepie lub przy dokonywaniu zakupu w e-Sklepie. Zakres przetwarzania danych osobowych przez Usługodawcę, w tym profilowania jest dostępny na stronie: https://diag.pl/sklep/zakres-przetwarzania-danych-w-tym-profilowania-w-ramach-zapisu-na-newsletter/.
  1. Wyrażenie zgody może nastąpić poprzez akt jednoznacznej czynności potwierdzającej wyrażenie zgody wskazany w komunikacie wyświetlanym w Portalu. Klient może odwołać zgodę w każdym momencie poprzez skierowanie maila na adres: dane.marketing@diag.pl ale nie ma to wpływu na legalność profilowania w celach marketingowych przed jej cofnięciem. Brak zgody na profilowanie w celach marketingowych nie ogranicza możliwości korzystania z Serwisu.

 

§10

  1. Korzystanie z Serwisu wiąże się z przesyłaniem zapytań do serwera, które są automatycznie zapisywane w dziennikach zdarzeń.
  2. W dziennikach zdarzeń zapisywane są dane dotyczące sesji użytkowników. W szczególności są to: adres IP, rodzaj i nazwa urządzenia, data i czas wizyty w Serwisie, informacje o przeglądarce internetowej i systemie operacyjnym.
  3. Dane zapisywane w dziennikach zdarzeń nie są kojarzone z konkretnymi osobami.
  4. Dostęp do zawartości dzienników zdarzeń posiadają osoby upoważnione przez Administratora do administrowania Serwisem.
  5. Chronologiczny zapis informacji o zdarzeniach stanowi wyłącznie materiał pomocniczy, wykorzystywany w celach administracyjnych. Analiza dzienników zdarzeń umożliwia w szczególności wykrywanie zagrożeń, zapewnienie odpowiedniego bezpieczeństwa Serwisu oraz wykonywanie statystyk w celu lepszego poznania sposobu korzystania z Serwisu przez użytkowników.
  6. Dane dotyczące sesji użytkowników są wykorzystywane w celu diagnozowania problemów związanych z funkcjonowaniem Serwisu i analizowania ewentualnych naruszeń bezpieczeństwa, zarządzania Serwisem oraz w celu wykonywania statystyk (podstawa prawna - art. 6 ust. 1 lit. f RODO) – „prawnie uzasadniony interes”.
  7. Serwis wykorzystuje do swego działania pliki cookies. Zasady korzystania z plików cookies zostały opisane powyżej.

§11

  1. W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie mają przepisy prawa powszechnie obowiązującego.
  2. Korzystanie z Serwisu oraz Indywidualnego Konta Klienta w inny sposób niż w ramach dozwolonego użytku jest zabronione.
  3. Usługodawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku wystąpienia co najmniej jednej ze wskazanych ważnych przyczyn:
    1. zmiany profilu świadczonych usług, o ile zmiany takie nie będą prowadziły do zwiększenia obciążeń Użytkowników i nie będą naruszały interesów;
    2. zmiany możliwości technicznych; oraz
    3. zmiany przepisów prawa;
    4. w zakresie, w jakim powyższe zdarzenia mają wpływ na warunki świadczenia przez Diagnostykę usług określonych w Regulaminie lub postanowienia Regulaminu.
  4. Użytkownicy będą związani postanowieniami nowego Regulaminu, o ile nie wypowiedzą go w terminie 14 dni od dnia powiadomienia o zmianie Regulaminu.